Monday, November 28, 2005

Marmelatli un kurabiyesi..


Aslinda herkesin kendine göre elini alistirdigi un kurabiyesi tarifi kesinlikle vardir, ben her tarifte ayni kivami tutturamam mesela... o yüzden diyorum ki bunu yapmak istediginizde sürekli yaptiginiz tarifiniz varsa onu uygulayin. Önemli olan sekli cünkü.. ama yinede yok tarif alayim diyorsaniz bunu deneyin :)

Malzemeler:
1 paket (250 g) margarin - oda sıcaklığında
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurtanın akı
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un
1 limon kabugu rendesi
Üzerine serpmek için pudra şekeri
Herhangi bir marmelat

Yapılışı:
Yağı, şekeri ve yumurta akını derin bir kaba alarak mikserle çırpın, rendelenmis limon kabugunu ilave edin.. bir miktar unla kabartma tozunu karıştırarak ekleyin, unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya devam edin. Kivama geldiginde hamurdan büyük bir parca koparip merdane yardimiyla yarim cm. kalinlikta acin, kesmek icin bir su bardagi birde ince agizli cay bardagina ihtiyacimiz var. Su bardagi ile kestiginiz hamurlarin orta kisimlarina birer cay kasigi kadar marmelat koyun, üzerine gelecek hamurun ortasini cay bardagi ile tekrar kesin halka seklini alsin, bunuda marmelat koydugumuz hamurun üzerine marmelat görünecek sekilde yerlestirin. Islem bittiginde su bardagini tekrar üzerine kapatirsaniz hamurumuz birbirine yapismis olur.. ayni islemi hamur bitene kadar tekrarlayin. Önceden 175 derecede isitilmis firinda 20 dakika kadar pisirin. Pembelesmeden alip üzerine pudra sekeri serpin..
Afiyet olsun :)

10 Comments:

At Sunday, 08 October, 2006, Blogger Nalan Kaplan said...

Merhaba Nur
Blogun hayırlı olsun sende benim gibi yemek blogunda yenisin sanırım.Tarifler çok güzel eline sağlık ,bende ziyarete beklerim
sevgiler...

 
At Monday, 14 January, 2008, Blogger belgin kıral said...

selam canııım:)))
nefis kurabiyeler ve börekler yapmışsın, ellerine sağlık...diyetim bitince ayyy ben neler yiyeceğiim neler....ama bir şey soracaağım pırasaları kavurup da mı ekledin yoksa çiğden mi? anlayamadım da:)))
öpüyorum sevgilerimle
not:
blogunu blogger hariç anonim yorumlara izin vermiyor diye ayarlamışsın uyarayım dedim ...spotta sitem olmasa bu yorumu bırakamayacaktım...:))))

 
At Thursday, 17 January, 2008, Blogger serinmavi said...

Eline saglik canım,nefis görünüyorlar..Selam ve sevgiler.....

 
At Friday, 25 January, 2008, Blogger belgin kıral said...

selam canıııım,
bu da ikinci uyarım, tarihin kasım 2005 olarak çıkıyor sanırım farketmedin...
huzurlu bir akşam dilerim sevgilerimle öpüyorum

 
At Monday, 24 March, 2008, Blogger Melike said...

özlemcim nefis yapmışsın un kurabiyesini reçel de hoşluk vermiştir, ellerine sağlık.
Melike (Melnil)

 
At Monday, 05 May, 2008, Blogger belgin kıral said...

Merhaba Özlem ciğim,
Un kurabiyesi harika görünüyor tam benlik olmuş gerçekten..ellerine sağlık canım benim sevgilerimle

 
At Saturday, 31 May, 2008, Blogger Unknown said...

Merhaba canımmmm öncelikle ziyaretine çok sevindim kurabiyeler enfes,bayılırımmmm etkinliğine katılmayı çok isterim,ellerine sağlık öptümmmmm

 
At Tuesday, 03 June, 2008, Blogger tadınadoyamadım-dilek said...

Canım ellerine sağlık
kurabiyeler nefis görünüyor.
sevgiyle kal

 
At Thursday, 03 July, 2008, Blogger Unknown said...

♥ Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Kandiliniz hayırlı olsun!

 
At Wednesday, 08 October, 2008, Blogger lezzet sefasi said...

artik sizi merak etmeye basaldim iyi misniz

 

Post a Comment

<< Home