Sunday, November 13, 2005

Cikolatali muffin enfes birsey bu yaa..


Muffinlerle acmisken birde bunu tarif edeyim, baska bir siteden alip uygulamistim, tek kelimeyle mükemmel birsey.. mutlaka denemelisiniz :)

Malzemeler:
2 su bardagi un
2 cay kasigi kabartma tozu
Yarim cay kasigi karbonat (ben eklemedim bunu)
Yarim cay kasigi tuz
Yarim su bardagindan bir parmak kadar fazla toz seker
4 corba kasigi kakao
1 yumurta
250 gr. süt
1 cay asigi vanilya esansi ya da tozu
1/3 bardak siviyag
Yarim su bardagi kadar kirik cikolata parcaciklari

Yapilisi:

Küçük kek kalıplarını hazırlayın, ya kalıpları yağlayın yada kalıplara kağıt kek tabanlarından yerleştirin.
Fırını 190-200 dereceye getirin.(turbo- fanlı fırınsa 170 dereceye ısıtın.)
Büyük bir kasenin içine ,elenmiş unu,kabartma tozunu,karbonatı,tuzu,şekeri ve kakaoyu koyun.
Başka bir kapta, yumurtayı çatalla çırpın.Sütü ve vanilyayı koyun.Arkasından yağı ekleyin.
Islak karışımı , diğer kaptaki kuru karışıma ekleyin.İçinde topak kalmayana kadar karıştırın.
Küçük parçalara bölünmüş çikolataları da ekleyip, bir güzel karıştırın.
Kalıpların 3/2 sini dolduracak şekilde , bu karışımı paylaştırın.
Üzerine arzu ederseniz ekstra çikolata yada iri dövülmüş fındık ekleyebilirsiniz.
Fırına koyup , 20-25 dakika pişirin. Keklerin üzerine hafifçe, elinizle bastığınızda tekrar yerine geliyorsa pişmiş demektir.

5 Comments:

At Friday, 25 November, 2005, Blogger Unknown said...

O kadar iştah açıcı bir başlık atmışsınız ki, bugün hemen denemeye karar verdim.

 
At Monday, 28 November, 2005, Blogger bujene said...

nur merhaba :) blogun hayırlı olsun. ilk mesajım olcak buraya. ellerine sağlık çok güzel görünüyor. dün denedim bu tarifi, tadı çok güzel aynı brownie gibi. fakat ben muffin kalıbının içine kağıt koymuştum yağlamaktan üşencime ve sonuç kötü oldu. şekli bozuldu hep keklerimin :( ve yarısı kağıda yapışık kaldı (yere kapanıp ter ter tepinip ağlayan smili) sakın kağıt koymayın. yağlayın, unlayın. bi daha deniycem ama bu sefer taze meyveliyi. yapınca yazarım sana nasıl olduğunu :)

 
At Monday, 28 November, 2005, Blogger Nur said...

ufku sonucu merakla bekliyorum :)

 
At Monday, 28 November, 2005, Blogger Nur said...

bujene tesekkürler canim :) yagli kagit koyduysan yapismamasi lazim aslinda, kekleri cikarmadan önce yeterince sogumalarini bekledin mi? Ben her iki sekilde de yapiyorum bunu sonuc gayet güzel oluyor..

 
At Tuesday, 29 November, 2005, Blogger bujene said...

ben marketten almıştım hazır satılan muffin kağıtlarından. bir önceki yaptığım topkekte böyle yapışmamıştı. şu anda epey soğuklar, dün yaptım ya, hala çıkaramıyorum :)) neyse kağıtları kesiyorum olduğu yerden artık. birazı ziyan oldu kekin bu yüzden. ama napiim artık. galiba benim aldığım kağıtlar biraz kalitesizdi, ondan zannediyorum. ama benim tek amacım şekilli olsundu keklerim :(((

 

Post a Comment

<< Home