Sunday, November 13, 2005

Ton balikli yahut sucuklu pizza



Bu tarif tamamen bana özel, hemen her hafta yaptigimdan sürekli degisime ugradi damak zevkimize göre.. en son sekli bu :)

5 adet pizza icin malzemeler:

Hamuruna;

Bir kilodan bir su bardagi az un
Bir cay bardagi sivi yag
Bir adet yas maya
Tuz ve ilik su

Üzeri icin;
Pizza salcasi
2 su bardagi rendelenmis kasar peyniri
Bir kutu konserve misir
2 kutu kutu konserve ton baligi
Bir adet etli paprika (kirmizi yahut sari tercih edilir)
Bir bas sogan
Kekik

Yapilisi:
Mayayi ilik suda erittikten sonra biraz kabarmasini bekleyip, un yag ve tuz konmus kabimiza ekliyoruz. Ilik su yardimiyla yumusak bir hamur elde ediyoruz. Ilik bir yerde kendi hacminin iki kati olana dek mayalanmasini bekliyoruz. (1 saatte kabariyor) Hamurumuz kabarirken üst malzemelerimizi hazirliyoruz, sogani ve paprikayi tercihe göre halka ya da yarim ay seklinde ince ince dogruyoruz. Hamurumuz isleme hazir oldugunda un yardimi ile tepsimizin büyüklügüne göre yarim cm. kalinliginda aciyoruz. (bende pizza icin tabani delikli özel tepsiler var) Üzerine sirasiyla, salcamizi sürüyoruz, kasar serpiyoruz ton baliklarini yerlestiriyoruz, misir ekliyoruz sogan halkalari ve paprikalari koyuyor en son birazcik tuz serpip kekik ekliyoruz. Pisirme yöntemim söyle: Firini önceden 175 dereceye ayarlayip en alt tabanina tepsimi yerlestiriyorum. Ara sira cevirip alti pismismi diye kontrol ediyorum. Bu arada diger pizzayi hazirliyorum tabi :) (cok becerikliyim demistim di mi:P) Altinin yeterince pistigine karar verdigimizde tepsimizi firinin en üst katina alip birazda üzerinin cekmesini bekliyoruz. Böylelikle bir pizza en fazla 10 dakikada pisip sicak servis yapilabiliyor:) Yalniz digerleri yerken yalanmamak adina ilk pizza sizin olsun firsat buldukca atistirin derim ben:))

Not: Sucuklu yapmak isterseniz balik yerine sucuk ve domates koyup ayni islemleri devam ettirmeniz yeterli.
Afiyet olsun:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home