Wednesday, November 16, 2005

Peynirli topkek


Farkinda misiniz bizim ev halki topkek canavari hehehe :))
Bu tarif hem oldukca hafif hemde cok pratik. Aniden misafiriniz geldiginde onlarin yaninda sohbet ederken bile yapa bilirsiniz.. Pogacaya da benziyor biraz. Bebek.com forumda Pinarciim tavsiye etmisti kulaklari cinlasin :)) Siddetle tavsiye ederim :)




Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardagi yogurt
½ su bardagi sivi yag
1 paket kabartma tozu
½ demet maydonoz
2,5 su bardagi un
1 yemek kasigi tuz
250 gr. beyaz peynir
üzerlerine süslemek icin cörek otu, susam vs.

Yapilisi:
Yumurta yogurt ve siviyagi güzelce cirpip ardindan un kabartma tozu ve tuzu ekliyoruz. Cirpma islemi bittikten sonra maydonoz ve rendelenmis beyaz peynirimizide ekleyerek sööle ufak ufak karistiriyoruz. Hamuru muffin kaliplarimizin 3/4 ü ne kadar doldurup üzerlerine arzuya göre susam cörek otu serpiyoruz. 180 derecelik firinda üzerleri kizarana kadar pisirip afiyetle yiyoruz :) Icine ezilmis zeytin eklenincede güzel oluyormus, ben denemedim diyenlerin yalancisiyim:Pp

Not: Beyazpeynir cok tuzluysa hamura katacaginiz tuz oranini azalta bilirsiniz.

2 Comments:

At Thursday, 17 November, 2005, Blogger vildan said...

tatlı yapmayı çok severim ama tuzlu yemeye bayılırım. gerçekten pratik nur yapayım bende muhakkak :)

 
At Thursday, 17 November, 2005, Blogger Nur said...

aa evet ya ben bu tarifi sana önce nasil vermedim, kendimi esefle kinadim simdi. cok cok kolay Vildanciim, hazirlamasi pismesi yarim saat, kesinlikle denemelisin.

 

Post a Comment

<< Home