Monday, November 14, 2005

Firinda besamel soslu hindili krep...


Beşamel sos malzemeleri:
1 yemek kaşığı margarin,
1 yemek kaşığı un,
1 su bardağı süt,
4 yemek kaşığı kaşar rendesi.

Harç malzemeleri:
250 gr hindi göğüs eti,
3 adet domates,
2 adet yeşil biber,
1 su bardağı bezelye,
2 yemek kaşığı sıvıyağ,
Tuz, karabiber, kırmızı biber.

Krep malzemeleri:
1 su bardağı un,
2 adet yumurta,
2 su bardağı süt,
Tuz

Yapılışı:Un, yumurta, süt ve tuzu karıştırıp boza kıvamında bir karışım elde edin. Karışımdan bir kepçe alıp çok az yağla ısıtılmış teflon tavada arkalı önlü pişirin. Haşlanmış hindi etini az yağda soteleyin. Zar şeklinde doğranmış domates, yeşil biber ve bezelyeyi ilave ederek 10 dakika kısık ateşte pişirin. Tuz ve biberi ekleyin. Kreplerin ortasına hazırladığınız harçtan koyup, rulo şeklinde sarın. Margarini eritip unu pembeleşinceye kadar kavurun. Sütü azar azar ekleyip boza kıvamında sos hazırlayın. Tuz ve biberi ekleyin. Krepleri hafifçe yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerlerine beşamel sosu boşaltın. Kaşar rendesi serperek 200 derece fırında kızarana kadar pişirin.Afiyet olsun.

4 Comments:

At Tuesday, 15 November, 2005, Blogger Nur said...

Tiskür ederim hayatim:) Öperim :)

 
At Wednesday, 16 November, 2005, Blogger ARZU said...

Nurcum siteni yeni gördüm hayırlı olsun. Krepi çok beğendim ellerine sağlık.... nefis görünüyor:))

arzu-defne:)

 
At Wednesday, 16 November, 2005, Blogger Nur said...

Tiskür ederim Arzucum:)Seni burda görmek büyük süpriz oldu saol saol saol :)

 
At Sunday, 27 November, 2005, Blogger vildan said...

ben krepi çok seviyom ama beni tek rahatsız eden yiyecek diyebilirim. hani derler ya hep 'o bana dokunuyo', krepte bana dokunuyo neden acaba, ciddi çözemedim yani..

 

Post a Comment

<< Home