Sunday, November 13, 2005

Taze meyveli cevizli topkekler



Malzemeler:
2,5 su bardağı un
Yarım paket margarin ya da tereyağı (125 gr. / 2,5 kahve fincanı)
1 su bardağından biraz fazla toz şeker
1 paket kabartma tozu
½ çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tarçın
3 yumurta
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
1 su bardağından biraz daha fazla doğranmış taze meysim meyvesi
(ben elma, ve kuru üzüm kullaniyorum)


Yapilisi:
Öncelikle firinimizi 175 derece isinacak sekilde acalim ki zaman israfimiz olmasin:) Sonrada kek kaliplarimizi yaglayalim güzelce. Geniiis bir kapta un, seker, kabartma tozu, tuz, tarcini harmanlayalim. Sonra ortasini havuz seklinde acarak yumurta ve oda sicakliginda yumusamis margarinizi ekliyip mikserle cirpalim. Icine meyvelerimizi ve cevizlerimizi ekliyip kabaca karistirdiktan sonra yaglanmis kaliplarimizin 3/4 ünü dolduracak sekilde hamuru paylastiralim. Vakit kaybetmeden firina koyup 15 dakika kadar pisirelim. Üzerine bastirdigimizda sünger gibi tekrar eski haline dönüyorsa pismis sira sicakken elimizde üfleye üfleye yemeye gelmistir:)
Afiyet seker olsun :)

1 Comments:

At Sunday, 04 December, 2005, Blogger bujene said...

nur, bugün bu tarifi yaptım. harika oldu. bu saatte hala yiyorum :)) ellerine ve ellerime sağlık :) ben portakal ve armut koydum. bunlar da çok güzel oldu. denemeyenlere tavsiye ederim...

bu arada kalıplara kağıt yerine, onları yağladım bi de garantiye almak için de unladım. sıcakken bile çıktılar. bir daha koymayacağım kağıt :))

 

Post a Comment

<< Home